Jak mieć porządek na biurku? To pytanie zadają się nie tylko uczniowie, którzy na jednym stole muszą pomieścić książki, zeszyty, słowniki czy podręczniki. Gdy po latach, taki uczeń zostaje księgowym pytanie wraca jak bumerang. Mimo że korzystamy z nowoczesnych programów do księgowości nie unikniemy sterty papierów, dokumentów od klientów i ważnych notatek. Księgowa musi być bardzo uporządkowaną i zorganizowaną osobą. Nawet jeśli prywatnie jest osobą chaotyczną na biurku musi panować ład i harmonia. Inaczej trudno jej będzie rzetelnie prowadzić uproszczoną lub pełną księgowość dla swoich klientów.

W co najchętniej zaopatrują się księgowi?

Nie wymyślono lepszego wynalazku dla biur rachunkowych niż segregatory. Od lat to najchętniej kupowane akcesoria biurowe w naszym sklepie. Dużo klientów do organizacji pracy wybiera też pojemniki na dokumenty. Później można je podpisać: „do zrobienia”, „ pilne” czy „ faktury nierozliczone”. Wystarczą dwa, trzy pojemniki na biurku i wzrasta produktywność w pracy

Specjalista ze sklepu Bulago.pl

A co na to sami księgowi?

Każda rzecz musi mieć swoje miejsce, inaczej powstaje chaos. Jak każda księgowa lubię mieć pod ręką wygodny kalkulator, a w pobliżu szafy z segregatorami. Każdy segregator obowiązkowo szczegółowo podpisany. Nie może być żadnej przypadkowości – zielony kolor przeznaczony jest dla jednej spółki, pomarańczowy dla innej. Dzięki kolorom nie muszę się niczego szukać. Na co dzień korzystam z wielu programów do księgowości, ale przyda się też duży notatnik. Najlepiej w ulubionym kolorze, wtedy przyjemniej się pracuje.

Księgowa z THINK TANK Finance

Akcesoria księgowej

Łatwiej powiedzieć, trudniej zrobić? Nieprawda! Z naszymi sposobami będzie to proste:

Warto zaopatrzyć się w segregatory jednakowej wielkości (najlepiej A4), za to w różnych kolorach. Ta sama wielkość pozwoli zaoszczędzić miejsce i ułożyć równo dokumenty.

Długopisy, ołówki i pióra najlepiej trzymać w jednym pojemniku, nigdy luzem. Jako pojemnik pomoże służyć nawet kubek, albo pomalowana sprayem puszka.

Powieś duży zegar. W końcu czas to pieniądz :) W zasięgu wzroku warto też mieć tablicę z najważniejszymi terminami podatkowymi – to bardzo mobilizuje do pracy.

Każda księgowa ma wiele dokumentów należących do klientów. Ważne, żeby wróciły do właścicieli w takim samym stanie. Oprócz foliowych koszulek przydadzą się także papierowe bądź plastikowe teczki. Różnią się sposobem zapięcia: na rzepy, z gumką, harmonijkowe, kopertowe czy z rączką.

Aplikacja do tworzenia notatek – skoro pozbywamy się stosu karteczek, warto przenieść część notatek do aplikacji, bądź zakładki w przeglądarce. Dzięki temu zawsze możemy sprawdzić zawartość w tablecie lub telefonie. „Gazeta Prawna” napisała o ważnej zmianie w ustawie? Zapisujesz daną informację w aplikacji i np. później wykorzystać to w rozmowie z klientami.  Póki co polecamy aplikację Evernote, ale czekamy na specjalną aplikację dla księgowych – też o tym marzycie?

 

Porządek w dokumentach  – koniec z wymówkami!

Mając do wyboru tyle nowoczesnych narzędzi, a także sprawdzonych akcesoriów biurowych utrzymanie porządku nie będzie tak trudne. W chwilach niemocy, gdy nie chce się nam dokładnie segregować faktur, pomyślmy, że oszczędzimy czas i nie będziemy już się stresować, że jakiś dokument nam się zgubił. Warto, dla świętego spokoju :)

Aplikacja do notatekEvernote, Google Keep

Sklep z akcesoriami biurowymiBulago

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz
Please enter your name here